Call of Duty : Vanguard : comparatif entre le DLSS et le FSR

publié le 08 Novembre 2021 à 15:49 par jonh

Nos confrères de Techpower Up nous proposent un comparatif entre les technologies DLSS et le FSR dans le jeu Call of Duty : Vanguard. Le comparatif porte principalement sur la qualité des iamges, même si l'aspect performance n'est pas négligé. Les tests ont été rélisés avec une RTX 3080, logiquement les Tensor Core, de la carte de Nvidia, permettent à la technologie DLSS d'obtenir une meilleure moyenne.

En terme de qualité, le DLSS et le FSR semblent offrir un meilleur rendu que le SMAA T2X, avec un avantage au DLSS, même si l'implémentation du FSR semble s'améliorer.

NVIDIA's Deep Learning Super Sampling (DLSS) support isn't unusual for the Call of Duty franchise as it made an appearance in both Modern Warfare and Black Ops Cold War, too. With the release of Vanguard, AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) is now also available as the second upscaling solution. During open beta back in September, many players complained that the game's "standard" anti-aliasing solution (SMAA T2X) causes excessive blurriness and shimmering, but with the addition of DLSS and FSR, players now have a wider range of options at their disposal to improve both image quality and performance. Depending on the game, there are always subtle differences in the implementation of NVIDIA's Deep Learning Super Sampling (DLSS) and AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR), so we are keen to have a look at both in this game.