Intel a annoncé être en train de travailler sur le Path Tracing, afin de rendre plus accessible cette technologie, aux GPUs intégrés, par exemple, et cela tombe bien puisque le fondeur propose de nombreuses solutions de ce type.
Leur recherche et développement s'attèle à réduire le nombre de calculs nécessaires au rendu Path Tracing, leur axe de travail porte donc sur l'algorithme utilisé, leur travail permettrait d'améliorer l'efficience des rayons du traçage de rayon, de l'ombrage et de l'échantillonnage, qui nécessiterait alors moins de ressources "Across the process of path tracing, the research presented in these papers demonstrates improvements in efficiency in path tracing's main building blocks, namely ray tracing, shading, and sampling. These are important components to make photorealistic rendering with path tracing available on more affordable GPUs, such as Intel Arc GPUs, and a step toward real-time performance on integrated GPUs."
Intel évoque, logiquement, ses solutions personnelles, Arc et iGPUs, mais les travaux seraient pensés de manière "Open Source" ett devraient être partagés avec AMD et NVIDIA.
"We're excited to keep pushing these efforts for more efficiency in a talk in Advances in Real-time Rendering, SIGGRAPH's most attended course. During this talk, titled Path Tracing a Trillion Triangles, we demonstrate that with efficient algorithms, real-time path tracing requires a much less powerful GPU, and can be practical even on mid-range and integrated GPUs in the future. In the spirit of Intel's open ecosystem software mindset, we will make this cross-vendor framework open source as a sample and a test-bed for developers and practitioners."
Intel prévoit de présenter l'avancée de ses travaux lors du prochain SIGGRAPH 2023.
Leur recherche et développement s'attèle à réduire le nombre de calculs nécessaires au rendu Path Tracing, leur axe de travail porte donc sur l'algorithme utilisé, leur travail permettrait d'améliorer l'efficience des rayons du traçage de rayon, de l'ombrage et de l'échantillonnage, qui nécessiterait alors moins de ressources "Across the process of path tracing, the research presented in these papers demonstrates improvements in efficiency in path tracing's main building blocks, namely ray tracing, shading, and sampling. These are important components to make photorealistic rendering with path tracing available on more affordable GPUs, such as Intel Arc GPUs, and a step toward real-time performance on integrated GPUs."
Intel évoque, logiquement, ses solutions personnelles, Arc et iGPUs, mais les travaux seraient pensés de manière "Open Source" ett devraient être partagés avec AMD et NVIDIA.
"We're excited to keep pushing these efforts for more efficiency in a talk in Advances in Real-time Rendering, SIGGRAPH's most attended course. During this talk, titled Path Tracing a Trillion Triangles, we demonstrate that with efficient algorithms, real-time path tracing requires a much less powerful GPU, and can be practical even on mid-range and integrated GPUs in the future. In the spirit of Intel's open ecosystem software mindset, we will make this cross-vendor framework open source as a sample and a test-bed for developers and practitioners."
Intel prévoit de présenter l'avancée de ses travaux lors du prochain SIGGRAPH 2023.
Marque : Intel
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Posté le 05 Juillet 2023 à 10:03 par Jonathan Riemain